2010. június 11., péntek

amerikkai staffordshire

Amikor előző posztomban (link) meséltem nektek új kutyaálmomról, akkor elmondtam azt is, hogy árajánlatot is kértem pár kenneltől, hogy képben legyek pénzügyileg. Később azt hittem, hogy ez felesleges volt, hiszen a googléban rákeresve temérdek oldalt találtam, ahol amerikai staffordshire terrier (szerű) kölyköket kínáltak eladásra. Jó, persze, nem hinném, hogy 40%-nál többnek lenne törzskönyve (sőt), ráadásul néhány már ránézésre sem volt fajtiszta, mégis úgy gondoltam, hogy adhatok az ott látott árakra. Találtam 18.000-ért, és 30.000-ért is, de az átlag az 20.000 fölött mozgott valamennyivel. Megnyugodtam, hogy elérhető árakon kínálják ezt a kutyafajtát. Aztán ma végre visszaírt az egyik tenyésztő is, és nem hittem a szememnek: nem az volt a meglepő, amilyen teljeskörű tájékoztatást kaptam válaszként, hanem az árak, amiket mondott.
Idézem:
"Az árak kutyánként változnak,ez nagyban függ a kiskutya minőségétől, az aktuális párosítástól,a nemétől nem. Példaklént : egy hobby minőségű kutya ára kennelünkben 60 Eft, a kiállítási minőségű kölyökkutya ára: 80 Eft -tól kezdődik"

Had hívjam fel mindenki figyelmét az "ft"-k előtti "E" betűre. Nem véletlenül írták naggyal. Itt egy havi fizetésről van szó kutyakölykönként!
Félreértés ne essék: nem ment fel bennem a pumpa emiatt, és még mindig azt mondom, hogy egy kutya igazából megfizethetetlen, de meglepődtem ezeken az árakon. Ezek után belegondoltam, hogy mi tényleg borzasztóan baráti áron kaptunk volna 20 Eft-ért egy Husky kölyköt, kiállításgyőztes szülőktől (aki mellesleg tőlem kapásból az Ördög vagy a Belzebub nevet kapta volna a külseje alapján - de csak az én számból volt ennek a névnek negatív felhangja), anno, ha nem a mostani kutya boldogítaná otthon az ősöket.

Szóval úgy tűnik, hogy ha lesz is valaha ilyen kutyám (és nem valamelyik sarkon botlok egy engem váró jószágra, vagy egy telepről/menhelyről/ismerőstől fog hozzám kerülni egy korcs négylábú), akkor az már a pénzes időszakomban fog érkezni.

Korábban írtam a szüleimnek egy mailt (mert mióta megláttam azt a képet az újságban a hófehér staffordshire-ről, azóta állandóan arról áradozok, meg mesélek), hogy ne merjenek engem titokban meglepni egy ilyen kutyussal(mert az egyik, a kutyáról folytatott telefonos beszélgetésünk vége gyanút keltett bennem - és teljes jóhiszeműséggel úgy gondolom, hogy talán nem alaptalanul). Azonban látva az ilyen tenyésztői árakat, már nem félek annyira ettől.

2 megjegyzés:

liza. írta...

Már ez előző kutyás részhez is akartam írni, csak aztán valami megmagyarázhatatlan jelenség elterelte a figyelmem. :)
Nagyon tetszett, mikor azt írtad, hogy egy kutya megfizethetetlen, mert manapság annyira kevesen gondolkoznak így, és sokan olyan rosszul és kegyetlenül tudnak bánni szegény párákkal, Te meg ezzel az egyetlen mondattal tökéletesen megfogalmazod azt, amit minden embernek éreznie kéne a kutyákkal kapcsolatban. :)

Úgyhogy remélem mihamarabb sikerül megvalósítanod a kutya-álmod, és egy, a képen szereplő szépség gazdija lehetsz. :)

Chim írta...

Nagyon drága vagy Liza, köszönöm a jókívánságokat, tök örülök, hogy más is gondolok így, mint én. ^^ De mi mást is várnék egy vérbeli kutyagazditól, akinek olyan tündér fekete (azaz igen, színváltós inkább) négylábúja van? :D
Még egyszer: köszi ^^

Megjegyzés küldése