2010. április 1., csütörtök

definíciók

Gondolkoztam rajta, hogy először a Tátikára írom meg, de mivel azt lényegében senki nem olvassa, ezért inkább itt kap helyet - na, mi? Hát a kiakadásom. Egyszerűen eddig-eddig-eddig vagyok azokkal a fogalmakkal, amiknek a definiálása nem lehetséges. Órákon keresztül oldalak tucatjait rágom át azért, hogy egymásnak tök ellentmondó, vagy - sokkal gyakrabban - tök másról beszélő leírásokat olvassak ugyan arról a jelenségről, és végül, amikor végre találok egy címmel, és szerzővel is ellátott cikket, amire hivatkozhatok, annak utolsó soraiból kiderül, hogy miért is van így: hiszen máig folynak a viták róla, hogy pontosan mit is jelent az a fogalom.
Komolyan mondom, robbanni tudnék.

Az egy dolog, hogy a bloggerek szinte havonta vezetnek be új fogalmakat, amiket csak az ún "geek" réteg ért (szerintem ők is úgy, hogy látták a másiknál, és sutyiban megkérték, hogy magyarázza már el nekik is), és használ, de senki nem magyaráz meg!
Az agyvérzés kerülget, mikor egyetlen nap alatt kettő meg három oldalt tudok megírni, csak azért, mert mint az őrült járok utána egész nap pár fogalomnak, hogy legalább egy kicsit kompetens legyek a témámban, és ne érezzem úgy, hogy valami idegen nyelven folyik a beszélgetés körülöttem.
És akkor ha szól a főszerkesztőm, hogy ugyan már, két hete várja a cikkeket tőlem, akkor mégis 20 percre nincs szükségem ahhoz, hogy máris kész legyen az első, aztán újabb húsz percre, hogy a második cikkem... miközben előtte ugyan annyi szövegmennyiségért (sőt a háromnegyedéért, hiszen másfeles a sortáv), egy egész napot szenvedtem.
Elegem van abból is, hogy arra is képtelen vagyok, hogy egy normális konzultációt összehozzak a tanárommal, és mindig mások idejét kell rabolnom, ha pár szót váltani akarok vele - aki egyébként még a témámhoz se ért annyira.
Rühellem azokat, akik jómódjukban kifejezéseket találnak ki, amiken aztán vitatkoznak, hogy miről is beszélnek. Elegem van azokból is, akik mondanak rá valami jópofát, aztán kényelmesen hátradőlnek, a net meg természetesen a hátára kapja azt a nagy jópofaságot, ami egyébként max arra jó, hogy bemásoljam a szakdogámba, és azt mondjam: tökéletes példa arra, hogy még ők sem tudják mi ez.

És hogy valami konkrétat is mondjak, elmesélem, hogy mikkel kapcsolatban találkoztam ezzel. Úgy konkrétan az egész szakdogám kapcsán, hiszen nincs meghatározva, vagy egyszerűen nem jól...
  • hogy mi a blog?
  • hogy milyen főbb jellemzői vannak?
  • hogy milyen típusai vannak?
  • hogy a típusai milyen altípusokba sorolhatóak?
  • hogy melyik típus pontosan milyen blogot takar?
...és...
  • hogy mi a franc az az információs társadalom?
  • hogy milyen az a web2.0?
  • hogy mitől web2.0 a web2.0?!

Megutáltam az ezekről szóló cikkek utolsó mondatait, amik kb. mind így szólnak:
"...hogy mi az a Web 2.0? Erre nem egy definíció megadásával vállalkoznék. Nem azért, mert nem tudnék egyet alkotni, hanem mert pontos definíciót úgysem lehet adni, s amúgy is annyian próbálták már definiálni a Web 2.0-ként emlegetett jelenséget, hogy nem állnék be ebbe a sorba."
From: http://wish.hu/cikkek

Ezért olvastam én el oldalak sokaságát?!
Rájöttem: Nem szeretem a jelenségeket.

2 megjegyzés:

liza. írta...

Úgy tűnik, a kiborulás általános jelenség lesz mind nálam, mind az ismerőseim körében. És ha egy olyan nyugodt embernél látom ezt, mint Te, akkor tudom, hogy baj van. :/

Azért pár dolgot így a poszttal kapcsolatban elárulok/megcáfolok:

1. én olvasom a Tátikát. :)

2. már ez elején csodáltam, hogy ezt a témát választottad, de egy percig nem jutott eszembe, hogy ne lennél képes megcsinálni.

Mivel a blog írásán kívül nagyon nem folytam bele a témába, fogalmam sincs, milyen hatalmas munkával járhat a szakdogád megírása, de ha bármi apróság adódik, amiben szerény személyem segíteni tud, megtalálsz. :)

Kitartás, Ádám!

chim írta...

Hehe, én is emberből vagyok, szóval néha megengedem magamnak, hogy felcsattanjak. ^^

1.: ne haragudj akkor, ez esetben vegyük úgy: ez a blogom nagyobb népszerűségnek örvend. :D De azért le a kalappal előtted, hogy miközben a sajátoddal harcolsz, még az enyémre is van időd. ;)
2.: nagyon drága vagy! :) Egyébként nem lehet nagyobb munka, mint például a Tiéd, sőt nekem lényegesen egyszerűbb dolgom van, hiszen nem kell könyvek tucatjait átolvasnom, mert nincsen még róla túl sok, inkább webes cikkeket lehet találni, de abból ezer+1-t. :D
Na, szóval megleszek, csak gondoltam kifakadok kicsit én is. :D

Megjegyzés küldése