2010. július 7., szerda

továbbtanulás #2

BKF, vagy BME legyen az első helyen?
A BME-re lehet, hogy jövőre már nem is jelentkezhetek, hiszen nincs emelt fokú érettségim semmiből. És valszeg időm se lesz suli mellett érettségire készülni, vagy nyelvet tanulni. Az is kétséges, hogy az újságírást tudom-e folytatni mellette.
A BME azonban egy rangos egyetem, mégha média és kommunikáció szakra megyek is, és ráadásul anyagilag sincs plafonon, sőt.

A BKF-et sokkal könnyebbnek érzem. Emellett rengeteg tárgyamat elismerik, amiért cserébe keményen pengetnem is kell. Ha jól emlékszem, akkor 1 elismert tárgy/5000 HuF. Két félév áráért a BME-n hármat lehúzok, szóval nagyon borsosak az árak. Cserébe úgy érzem, hogy menne mellette az újságírás, és talán egy újraérettségizés is beleférne, tehát nem feszülnék bele a tanulásba, és mégis menne a dolog.
Később talán lenne esélyem két szakirányt is felvenni, amire ha jól tudom, a BME-n nincs lehetőség, vagy egyszerre két szakra járni, ami tudtommal szintúgy nincs a BME-n. Az más kérdés, hogy ebbe aztán már tényleg beledöglenék anyagilag és agykapacitásilag is.

Szóval melyik legyen? Egy neves, olcsóbb egyetem, ahová következő évtől már elvből rám se néznének, vagy egy baromi drága főiskola, ami szerintem nem is olyan elismert, de cserébe talán bírnám mellett a többi elfoglaltságom is.

Nagyon félek attól, hogy
- ha BKF, akkor hiába szereznem meg a diplomát, a család teljes anyagi leégésének terhe mellett, semmit sem tudnék vele kezdeni.
- ha BME, akkor pedig egyedül attól félek, hogy a sulit nem bírnám, és ablakon kidobott pénz lenne nagyon hamar a tengődésem.

Most nagyon-nagyon örülnék pár jó tanácsnak, meglátásnak, észrevételnek. Bárminek!

2 megjegyzés:

Rien K. Shaw írta...

Nos igazából most jönnének a röhejes közhelyek, hogy: "neked kell tudnod mit akarsz az életeddel kezdeni...", de azt hiszem erre most nincs szükséged. Ha elfogadsz egy jó tanácsot, akkor szerintem mérlegeld mennyire fontos is neked az újságírás, maga az írás. Aztán állítanék fel egy kőkemény pro és kontra táblázatot, amit ha jól látom te már meg is kezdtél.

Amúgy a véleményem az, hogy lehet, hogy alaptalanul tartasz a BME-től, mert azt még nem ismered, nem próbáltad, ezzel szemben a BKF-et igen. Szóval ne vonj le előre olyan következtetéseket, hogy te a BME-t nem bírnád, ha nem próbáltad.

Tehát én a helyedben a BME-re mennék, és nem csak azért mert olcsóbb. De ez én vagyok, ez az én véleményem a végső döntést te fogod meghozni.

Egy azonban biztos: a végén úgy is mindegy lesz mit döntöttél, mert meg tudod állni a helyed mind a két helyen, nem úgy ismertelek meg, mint a ki a legkisebb akadály vagy kihívás láttán megfutamodik.

Hidd el, hogy sikerülhet minden amit akarsz csak akard. És ki tudja? Még jól is elsülhet az egész. :D

Szóval Kapitány, IRÁNY AZ ISMERETLEN! :D

impresszionista írta...

Csak annyit tudnék hozzáfűzni, hogy az újságíráshoz nem mindig követelnek diplomát, sőt, nagyon sok mindenhez nem kérnek papírt. Mindennek ellenére a BME neve többet ér, és épp azért, mert mindenkitől azt hallom, hogy bazinehéz, emelem a kalapom (és valószínűleg nem csak én) azok előtt, akik elvégzik.

Nem segítettem, mi? Nem is akartam :). Egyetértek Riennel, azonban azt sem árt hozzátenni, hogy ha az egyik nem jön be, még mindig átmehetsz a másikra, nem lendül ki a Föld a tengelyéből.

Megjegyzés küldése