2009. szeptember 18., péntek

pályázatok

"A pályázás menete eddigi tapasztalataim szerint valami ilyesmi: az ember ír, szerkeszt, vacillál... majd nagy nehézségek árán beküld, aztán vár, vár, vár... körmöt addig is nem nagyon kell ápolni."

Jelen pillanatban én is várok, csak gondoltam ezt megosztom veletek is, hogy ti meg szurkolhassatok. :)

Ha pályázatokról beszélek, akkor azok komoly összefüggést mutat egy honlappal, ami mindjárt fel is kerül a kedvenc linkjeim közé és ajánlom minden kis írópalánta és rajzolómuskátli (Pavacat, figyelj! :)) személyének: http://juditti.uw.hu/aloldalak/palyazatok.htm

Juditti oldala
Na, itt aztán tényleg van minden fajta pályázat, ahová nem kell összeget lepengetned csak azért, hogy elfogadják a műved: magyarán egyiknél sincs nevezési díj. Ajánlom sokak figyelmébe :)

Új Ígéretek pályázat
Én is innen lestem ki pályázatokat és kettőre anyagot is küldtem be.
Először a Garbó Kiadó gondozásában megjelenő Új Ígéretek pályázatra küldtem be A pasztellikrek-et, (és amilyen balfék vagyok: még át sem néztem. Az első mondat után rögtön ott vigyorog egy hatalmas központozási hiba, amit aztán sorra megismétlek minden résznél. Cserébe nemrég kaptam kiselőadást a japán megszólításokról, így hamarosan már azokat is át tudom írni.^^)
Illetve megkapták még egy másik írásomat, az Egy aprócska író születése-t. Ez az írásom már megjárt egy-két emberkét, de karcolatra még nem tettem fel, így nem tudom belinkelni. Talán kicsit jópofa írás, és ugyan a pályázat szabályzata nem tiltja, hogy neten megjelenő írást küldjek be, ettől függetlenül valahogy nem akarom feltenni... :/
Az írások beküldési határideje okt. 25. Az elbírálás folyamatos. Beszéltem a korábbi pályázat győztesével, és mondta, hogy mikor elküldte, akkor visszajelezték, hogy megkapták, de ennyi. Nem jött elutasító üzenet később, se semmi. Aztán miután lejárt a határidő, szóltak neki, hogy az írása meg fog jelenni náluk...
Talán pont egy hete küldtem el nekik az írásom. Visszajeleztek, hogy megkapták. Azóta semmi... :)
Begyűjtöttem egy tapasztalatot is: ha nem jeleznek vissza az embernek, h megkapták, amit írt, akkor nem muszáj kivárni egy hetet sem: 4-5 nap múlva rá lehet kérdezni és a legjobb, ha kapásból újra mellékeled nekik az irományod. Nekem eddig ez vált be. :)

Új Néplap - Mesepályázat
Ez pedig a másik, amivel próbálkoztam. Fogalmam se nincsen, hogy egy mai, modern mese mégis hogy a csudába néz ki, de azért megpróbáltam összehozni egyet. :D
A leadási határidő szept. 15 volt. Addigra már megvolt az újságírós meló és még nem sikerült átállnom a pesti, sulis életmódra sem (ez a folyamat jelenleg is tart), meg még ezer okom volt, hogy 14-ig miért nem álltam neki megírni. Pedig volt ötletem - amit végül 15-én, reggel kezdtem megírni a vacakabb előadásokon, jegyzetelés helyett. Aznap is nagyon nehezen küzdöttem meg a két cikkel és örültem, mikor este 10-kor ágyba eshettem. De annyira b@szta az agyamat, hogy van egy kész ötletem, meg még két órám és én mégsem írom meg, hogy végülis felkeltem és röpke másfél óra alatt bepötyögtem. Az előadások alatt csak egy részét sikerült lejegyezni, de pont annyi kellett, hogy el tudjak indulni.
23.45 volt azt hiszem, mikor az uccsó mondatra is pont került. Átnézni már nem tudtam, de gyorsan átfutottam a pályázat szövegét és amit kellett, azt ráírtam. Ekkor már 23.54 volt. xD
B@szakodtam utána még egy picit az üzenetküldővel, meg hezitáltam, hogy a "művésznevet", vagy az eredetit írjam bele, végül győzött a művész. Ekkor már 23.58 volt.
A hezitálás eredményeként elcsesztem az e-mail címet és végül pontban éjfélkor, 0.00-kor küldtem el nekik. :D Utánanéztem: az már 16-ának számít. xD

Kelett pár nap, amíg rájöttem, hogy elcsesztem a mailcímem, és tegnap kértem új visszajelzést. Kaptam: elfogadták. Tessék szurkolni, kaptam egy esélyt! :D

Nem publikált irományok
Vannak olyan írásaim, amiket asszem később se fogok feltenni. Ennek oka kettős:
add1: vagy nagyon jól sikerültek az én megítélésem szerint, és félek, hogy később azért nem tudom beküldeni egy pályázatra, mert neten megjelent már.
add2: vagy szívesen kotlok még rajta, mert valahogy nem tökéletes.
+ 1 ok: nem vagyok hajlandó meséket sem feltölteni, mert amilyen bénán fogalmaztam még azt hiszik, hogy komoly írásnak szántam és kiröhögnek. :D

További pályázatos élményeimről azt hiszem új bejegyzésekbn fogok majd idővel beszámolni. Tessék drukkolni mindegyikért nekem! >.<

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése