2012. január 3., kedd

BÚÉK - és ami még előtte várt engem



Az egész úgy kezdődött, hogy az utolsó napja volt már az évnek, már egész pontosan öt és fél órája volt már így, amikor felébredtem. Éles valami a szájban, a víz levert, a nyelvemmel érzem, hogy az első fogam csonka, darabkája már a kezemben. Fantasztikus ébredés volt. A történethez hozzátartozik, hogy egy gimis baleset miatt az első néhány fogam már nem igazi. Beültetésen gondolkodtunk, de a doki egyáltalán nem javasolta, mondván, hogy még növésben vagyok, így lett porcelán. Nos, a porcelán eltörött. Jó, persze, nem élethossziglanra adják, én meg már az első héten arcbataláltam magam mindenfélével (a leglehetetlenebb, amikor yoyózás közben először a szoba alig néhány hetes lámpáját sikerült kicsit megrepesztenem, majd riadt mozdulatomra saját számat küldtem meg), de mégiscsak reménykedtem abban, hogy azért négy(-öt?) évnél többet bír majd. Nem így lett, és emiatt nem is aludtam vissza egykönnyen. Nem is kellett volna, nyolc órakor csörgött a telefonom, az alsó vendégek hívtak: eltűnt hirtelen a meleg vizük. Apumat sikerült összevadásznom, csőtörésre gyanakodtunk. Időközben kiderült: a tűzhely szikráztatója is csütörtököt mondott. Innen már csak néhány óra választott el, hogy a baráti kör maradék tagja egyesével közölje: neki nem jó a szervezett szilveszter, igazából már nincsenek is a közelben.
Délutánra mi más maradt volna? Ismerkedés a letört fog helyével, mélabús hangulatban a tévé előtt ücsörgés, és gyenge próbálkozás, hogy eljussak egy másik társaság partijára, akiknek a meghívását pont ezért utasítottam el, mert a saját baráti körben akartam ünnepelni.

Befészkeltem apum mellé, bóbiskoltam, valami buta műsort néztünk, és miközben azon gondolkoztam, milyen jól is ellehetnék még itthon szilveszterkor, eljátszanék a gépen, amíg a többi buta műsort is sorra vesszük, aludnék - hiszen úgyis fáradtnak érzem magam, anya is mindig kérlel, hogy ne menjek sehova, jó lesz itthon közösen (és azt hiszem, hogy ezt nem csak én, de még ő sem hiszi el), és nem lenne jó ómen a következő évhez, ilyen passzívan kezdeni mindent... lassan nekiálltak érkezni az üzenetek. Kaptam levelet, kaptam SMS-t, érdeklődést, "majd én hozok neked, csak gyere", és miközben én és a délutánra kialakult rossz kedvem kikötött hajót alkotott az események sodrában, apum azt mondta: ugyan már, nem éreznéd itthon jól magad. Még fél óra van a vonatig, öltözz, és menj el. És basszus, ez volt az, amit szerettem volna hallani egész életemben, nem azt, hogy majd itthon együtt jól érezzük magunkat; nem azt, hogy időben gyere haza; nem azt, hogy úgyse éred már el a vonatot; nem azt, hogy úgysem sikerül... hanem, hogy menjél, gyerünk!
Meg se mertem nézni még egyszer, hogy mikor is indul a vonat, mert még a végén el sem indulok, csak rohantam le, és pont koppanóra érkeztem az állomásra, tulajdonképpen úgy szállhattam fel, hogy nagyon lassítanom se kellett. Fogadtak az állomáson, csatlakoztam a többiekhez, együtt mentünk tovább, és hatalmas bulit csaptunk estére, hajnali fél hétig nem is volt megállás, és akkor is csak egy órára... Oké, azért túlozni nem ér: egy óra múlva is csak azért éledt fel a társaság, hogy hazatérjen tovább alukálni az otthoni ágyban.
Azt hiszem, remek ómennel sikerült zárni az évnek az utolsó napját, egészen az utolsó pillanatokig. Ez így volt szép, hogy reggeltől sikerült végigjárni a szamárlétrát, és minden fokon megküzdeni Murphyvel és a hülyeségeivel. 
Utólag is BÚÉK minden kedves olvasómnak! :)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése